dimarts, 21 de febrer de 2012

CLASSE 05

FUNCIÓN DE LA FIGURA HUMANA EN EL DIBUJO
Existen varios objetivos por los que se incluyen personas en las perspectivas.
- Desde el punto de vista psicológico, el observador se identifica con los personajes, rompe el plano de cuadro y se sumerge en la escena.
- Intuimos la dimensión del espacio en relación con la figura humana dibujada.
- Potencia los planos elevados, deprimidos y la profundidad.
- Anuncia los usos del espacio y su actividad.
- Dinamiza la perspectiva y la hace más verosímil.

Cànon de 8 caps. La persona adulta pot variar entre 7 i 9 caps. També varia si és un infant, adolescent,....


Si aconseguim controlar les proporcions generals, podrem fer que els personatges interactuïn en l'entorn


Els cos humà també està "ficat" en perspectiva
EL COS HUMÀ EN PERSPECTIVA:
1. Per començar es recomanable dibuixar una línea vertical des del cap fins al lloc on tingui els peus.
2. Un dibuixem el cap i les divisions següents per determinar l'alçada (7, 8 o 9 caps)
3. Dibuixem un rectangle el terre en perspectiva on hi dibuixarem les soles de les sabates.
4. Tenim cura de que els genolls, colzes, melucs, espatlles estiguin ben fugats. Recordeu que els cossos (humans o objectes) que no estan fugats es perque estan molt lluny de punt de vista (el nostre ull). És a dir, el personatge que estem dibuixant potser estaria a un parell de metros de nosatres.
5. Un cop tenim l'esquema dibuixem "tubs" allà on hi ha un braç, el coll, el torç, etc.
6. Vestim el personatge. Fixeu-vos que els diferentes elements de la roba es coherent amb el punt de vista, p.ex. l'el.lipsi de baix dels pantalons: no és una línia recta.

Aquest és un mètode simple que no preten estudiar el cos humà com a objecte en si mateix, si no que la finalitat es incloure'l dintre en un paisatge, interior, etc.

ALGUNAS RECOMENDACIONES
Para dar profundidad al dibujo iremos solapando figuras y las iremos simplificando. Las personas deberán estar en contacto con los objetos, participando del entorno y en armonía con el espacio. Cuanto más
interactúen en su entorno , más real será el dibujo.